אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "ערשטע וועלט-מלחמה"

אינהאַלט אויסגעמעקט אינהאַלט צוגעלייגט
אין תקציר עריכה
שורה 33:
 
העיכובים שנוצרו בשל ההתנגדות הבלגית, הכוחות הבריטים והצרפתים והתזוזה המהירה להפליא של הרוסים, שיבשו את התוכניות הגרמניות. רוסיה תקפה ב[[מזרח פרוסיה]], והעסיקה כוחות גרמנים שיועדו לחזית המערבית. גרמניה הביסה את רוסיה בסדרת קרבות שנקראו בשם הקיבוצי [[קרב טננברג]] (השני), אך הסחה זו אפשרה לכוחות צרפתים ובריטים לעצור לבסוף את ההתקדמות הגרמנית לכיוון [[פריז]] ב[[הקרב הראשון על המארן|קרב הראשון על המארן]] שנערך בספטמבר [[1914]] מצפון-מזרח לפריז. [[מעצמות המרכז]] (הקיסרות הגרמנית והאימפריה האוסטרו-הונגרית) נאלצו להילחם בשתי חזיתות.
-->
 
דעם [[20סטן אויגוסט]] האבן די דייטשע קראפטן איינגענומען [[בריסל]], און אום דעם [[9טן אקטאבער]] האט געענדיקט די באלאגערונג אויף [[אנטווערפן]]; די שטאט איז געפאלן אין די הענט פון די דייטשן און כמעט גאנץ בעלגיע איז געווארן איינגענומען.<!--
ב-[[20 באוגוסט]] כבשו כוחות גרמנים את [[בריסל]], וב-[[9 באוקטובר]] הסתיים [[המצור על אנטוורפן]], ו[[אנטוורפן]] נפלה בידי הגרמנים - בלגיה נכבשה כמעט כולה.
 
הכיבוש הראשון של אדמת האויב שלו זכו [[מדינות ההסכמה]] לא היה באירופה כי אם באפריקה: כוחות [[דרום אפריקה]] תקפו וכבשו את המושבה הגרמנית שבדרומה של אפריקה (כיום [[נמיביה]]).-->
 
== דער מזרחדיקער פראנט ==
דייטשלאנד האט אטאקירט [[רוסלאנד]] טראכטנדיק אז די גרויסע רוסישע מיליטער וועט נישט קענען מאביליזירן ביז זעקס וואכן. למעשה האבן די רוסן זיך מאביליזירט אין צען טעג.
 
== די ים־ארענע ==