אונטערשייד צווישן ווערסיעס פון "שיכרות"

אינהאַלט אויסגעמעקט אינהאַלט צוגעלייגט
שורה 10:
 
===דרגות פון שטארקייט פון א שיכור===
#כשריכוזווען האלכוהולדי בדםקאנצענטראציע מגיעפון לאלפיתאלקאהאל אחתאין דעם בלוט דערגרייכט איין טויזנטל (0.1%) מתחילים להופיע שינויים בפעילות המרכזים העליונים של ה[[מוח]] - מצב הרוח ועימו הבטחון העצמי משתפרים, יכולת הריכוז יורדת, זמן התגובה מתארך, ורגישות ה[[רפלקס|רפלקסים]] נחלשת.
#כשריכוזווען האלכוהולדי בדםקאנצענטראציע מגיעפון לאלקאהאל אין דעם בלוט דערגרייכט - 0.2% המעצורים הנפשיים ממשיכים להתרופף, מה שגורם לשיחה חופשית יותר ולפעמים אף לנטייה ל[[אלימות]]. ה[[קואורדינציה]] ממשיכה לרדת, וייתכן גם טשטוש בראייה. לעיתים נגרמת הרגשה של כבדות ועייפות.
#כשריכוזווען האלכוהולדי בדםקאנצענטראציע מגיעפון לאלקאהאל אין דעם בלוט דערגרייכט - 0.3% הקואורדינציה ממשיכה לרדת, וקיים קושי ניכר לעמוד או ללכת בצורה יציבה. גם כושר הביטוי נפגע, ולעיתים גם חלק מהחושים. השיכור חש סחרחורת, בחילות ולרוב גם הקאות. מעצוריו הנפשיים כבר רופפים לגמרי.
#כשריכוזווען האלכוהולדי בדםקאנצענטראציע מגיעפון לאלקאהאל אין דעם בלוט דערגרייכט - 0.4% השיכור נעשה אפאטי ואינו מגיב לסביבתו. החל משלב זה נמצא האדם במצב של סכנת חיים.
#כשריכוזווען האלכוהולדי בדםקאנצענטראציע מגיעפון לאלקאהאל אין דעם בלוט דערגרייכט - 0.5% המצב מידרדר לרוב לחוסר הכרה, חום הגוף יורד, והאדם מאבד שליטה על סוגריו.
#ווען די קאנצענטראציע פון אלקאהאל אין דעם בלוט דערגרייכט 0.6% און מער איז דער מענטש אין שטארקער דערפארונג פאר זיין לעבן.
#במצב בו ריכוז האלכוהול מגיע ל - 0.6% ומעלה האדם נמצא בסכנת חיים חריפה.
יש לציין כי כמויות אלה אינן מדוייקות - כאמור, השפעת האלכוהול פחותה בקרב בני אדם שרגילים בצריכת אלכוהול, והם יכולים להגיע למצבים בהם אחוזי האלכוהול בדמם גבוהים הרבה יותר.